Bejelentkezés

TúravezetÅ‘:
zsoooc
IdÅ‘tartam:
6 nap
Szállás:
panzió
Utazás:
bérelt kisbusszal

A tavalyi kihagyás után ismét megszervezem a szokásos év végi túrámat. A célpont ezúttal is Erdély, annak is a legtávolabbi csücske, Kovászna-megye. RemélhetÅ‘leg lesz elég hó, így hótalpas túrák lesznek.
Időpont: 2021. 12. 27 - 2022. 01. 01.
Szállás: le van foglalva. Teljesen felszerelt vendégházban, Kézdivásárhelyen, 4 személyes szobákban, van konyha is, kb. 4300 Ft/fÅ‘/éj. Nem kell elÅ‘re fizetni, így szerencsére elÅ‘leget se kérnek, tehát ha Covid miatt nem lehetne utazni, nem veszítünk pénzt. Oltás nélkül senki nem jöhet, de a román hatóságok bármely vakcinát elfogadják, ha a 2. adag beadása óta eltelt leglaább 14 nap.
Tervezett létszám: 8 fÅ‘
Utazás: 9 személyes bérelt kisbusszal (16 ezer Ft/nap). Ez is le van foglalva. 2 héttel indulás elÅ‘tt ki kell fizetni a kisbuszt, ezért majd elÅ‘leget is fogok kérni.
Ddecember 27-én nem túl korai indulás lesz (08:30- 9:00 körül), úgyis eltelik az egész nap autózással.
Kb. 630 km a táv, a tervek szerint este 6-7 óra körül érkezünk meg. Erre a napra nincs semmi egyéb program betervezve, úgyis sötétben érünk Kézdivásárhelyre.
Ugyanígy a hazautazás 1-jén szintén egy napot vesz igénybe, aznapra sincs egyéb program tervezve.
Romániába két oltással be lehet utazni, bármelyiket elfogadják a hatóságok. EttÅ‘l függetlenül erÅ‘sen ajánlott a 3. oltás is, fÅ‘leg akkor, ha az utolsó óta eltelt már 6 hónap. JelentÅ‘sebb korlátozások nincsenek most az országban. Kijárási tilalom nincs és a járványhelyzet is erÅ‘sen javuló tendenciát mutat jelenleg.

Szállás: 4 személyes szobák lesznek, Kézdivásárhely központjában. Konyha van. Minden szobához külön fürdÅ‘szoba tartozik. 2400 RON összesen a szállás. Ezt osztjuk annyival, ahányan leszünk. Eredetileg 8 emberrel számoltam, de valószínűbb, hogy 6-an vagy 7-en leszünk, így némileg drágább lesz, de szobánként kell fizetni (egyébként ez volt a legolcsóbb lehetÅ‘ség). Tehát hívhattok még legalább egy embert ti is a túrára.

úraprogram: Négy egész napos, hosszú túra várható. Most még ideális körülményekkel számolok, optimistán, ahogy szoktam:) Természetesen az idÅ‘járás vagy más tényezÅ‘ befolyásolhatja a programot, nincs kÅ‘be vésve. A hóviszonyok különösen fontosak: ha hirtelen leesik sok friss hó, lassabb a haladás. De az is benne van a pakliban, hogy alig lesz hó. A lényeg, hogy ebbÅ‘l a tervbÅ‘l lehet lejjebb adni, ha szükséges.
Minden túrához autózni kell aránylag sokat reggel és este, tehát korai indulással számoljatok.
A túrákban közös, hogy mindig 1-1 hegycsúcs van betervezve, és szinte végig emelkedik, majd visszafelé majdnem végig lejt, tehát nem gerinctúra és ott jövünk vissza, ahol felmegyünk, így nem lehet eltévedni, ha valaki hamarabb vissza akar fordulni. Különösebb technikai nehézség nincs, lezuhanás-veszély vagy ilyesmi nincs, speciális felszerelés vagy hegymászó tudás nem szükséges. Hótalp ajánlott (már ha lesz elegendÅ‘ hó), azt elvileg tudok majd szerezni annak, akinek nincs sajátja. Aki nem használt még ilyet, nem probléma, pár perc alatt meg lehet szokni. Az is biztos, hogy a túra végére már besötétedik. Ez teljesen megszokott a decemberi túrákon, hogy a legvégén már sötétben jövünk le. Fejlámpa legyen mindenkinél.

1. A leglátványosabb a Csukás-hegység. Annak is az 1954 m magas névadó csúcsát tervezem megmászni. 16 km és 1050 m szintemelkedés.
2. A Kárpátok külsÅ‘ peremén található Vráncsai-hegységben a Cristianu nevű 1629 m-es hegyet nézzük meg. Ez már az egykori határon túl található, lényegében már nem tartozik Erdélyhez. Elég látványos gerincszakasz található itt. Ez 18 km és 1100 m szint.
3. A Lakóca-tetÅ‘nek nevezett 1777 m-es hegyre megyünk fel. Ez Kovászna-megye legmagasabb pontja. Habár a terep könnyű, a táv elég sok: 24 km és 1100 m szint. Ha túl hosszúnak találjuk, akkor módosítok a programon (majd a helyszínen kiderül).
4. Szintén a Háromszéki-havasokban a Maniscu Mare nevű 1675 m-es hegyre megyünk fel, Komandó faluból indulva. Ez könnyebb túra, csak 19 km és 600 m szint.

Az összköltséget szédbobjuk annyi részre, ahányan leszünk. Ha 7-en leszünk, akkor kb. 47.000 Ft-ra jön ki fejenként. Szállás, üzemanyag, útdíj, autóbérlés. Értelemszerűen, ha kevesebben leszünk, akkor drágább lesz, mert kevesebbel osztódik az összköltség. Ha 6-an megyünk, akkor nagyjából 55.000 Ft lesz.

Aki szeretne jönni, jelezze nekem e-mailben, üzenetben vagy hívjon: +36 50 111 4604

Van még 2 hely!

Aki szeretne jönni, jelezze nekem vagy hívjon: +36 50 111 4604

Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 0 felhasználó és 0 vendég van a webhelyen.